19 Şubat 2018 Pazartesi

node.js ile bir de kik bot yazayım


Botları deneyimlemeye devam ederken kik bot'la devam edeyim dedim. Ben bi messenger, bi  telegram bilirdim öncesinde meğer ne channel'lar varmış :) hepsini deneyeceğimmm. En azından papağan seviyesinde denmek istiyorum hepsini projemiz için.

Bunda bot oluşturmak ve çalıştırmak workplace'deki kadar karışık olmadı. Hikaye kısmı bittiğine göree..

Öncelikle dev.kik.com adresine gittim. Log in olmaya çalıştığımda benden yuvarlak bir qr kod taramamı istedi.  Telefonuma kik uygulamasını indirip kodu taradım. Kik'ten Botsworth diye bir bot arkadaş hemen welcome dedi ve email adresimi istedi verify etmek için. bota email adresimi yazdım ve mail geldi. Böylece verify olmuş oldum.

Ardından benden username belirlememi istedi. Çok sinirlendim çünkü benim kullandığım, kullanacağım, kullanma ihtimalim olan tüm isimler mi unavailable olur arkadaş. Biz bile böyleysek gelecek nesilleri düşünemiyorum nasıl nickname, username sahibi olacaklar?.. Guid guid gezerler muhtemelen..

(Burada bir karikatür vardı ama telif yerim diye kaldırdım. Herkese dava açıyorlarmış karikatür paylaşılıyor diye. Karikatürün doğasına hiç uymuyor bence bu tavır :-/ Naber babun?)


Neyse 5000. yaratıcı denememde bir isim bulabildim şükür. user'ımdan sonra bot oluşturma aşamasına da geçtim. Aynı sorunu burada da yaşadım ama olmayacak bir isim bulup yoluma devam etmeyi seçtim.

Sonrasında dev.kik.com'a log in olduğunda şöyle sade bir ekran karşımıza çıkıyor.



Buradaki API Key ve 5000 sefer deneyerek oluşturduğumuz username'e ihtiyacımız var.

Bot oluşturma işlemimiz tamam olduğuna göre arkasını doldurma vakti.

Her zaman yaptığımız gibi, botumuz için klasör yaratıp termalden bu klasörün içine girip

npm init 

diyoruz ve project.json dosyamızı doldurmaya başlıyoruz. 

 Şimdi VS Code'dan klasörümüzü açıp app.js dosyamızı oluşturup kodlamaya başlayalım.

Öncelikle kik'in eşyasını ve kullanacağımız diğer component'leri kuralım.

npm install @kikinteractive/kik
npm install dotenv
npm install http

require('dotenv').config({
    path: 'settings.env'
});

let Bot = require('@kikinteractive/kik');
let http = require('http');

let bot = new Bot({
    username: process.env.KIK_BOT_USERNAME,
    apiKey: process.env.KIK_API_TOKEN,
    baseUrl: process.env.BOT_HOST
});

bot.updateBotConfiguration();

bot.onTextMessage((message) => {
    var replies = [message,"Hi dear..", "Let's start to learn.."];
    bot.send(replies, message.from, message.chatId);
});

let server = http.createServer(bot.incoming()).listen(process.env.PORT || 3978);

En basit anlamıyla bir papağan botu yapmak işte bu kadar kolay. 

Tabi projemizin ngrok'la tünelleme işlemini unutmuyoruz. 

ngrok http -region=eu -subdomain=kik-bot 3978

Ve bu adresi .env doyamıza ekliyoruz. 

.env dosyamızı da buraya eklersek;


Bu kadar basit, artık papağan botumuz hazır. Bunun üzerine koya koya gidebiliriz.

Gittim :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder