26 Temmuz 2013 Cuma

Samsung Galaxy S3 "Ağda Kayıtlı Değil" Hatası ve çözümü


Benim annem, güzel anneme(aynı zamanda teknolojiktir de) uzun zamandır almak istediğim akıllı telefonu, sonunda Almanya'da yaşayan teyzemden almak nasip oldu. Uygun fiyatlıydı, sıfır ayarındaydı ve Samsung un çok başarılı modellerinden olan S3'tü. Annemin de onayını alarak bembeyaz bir S3ümüz olmuştu sonunda.. 

Kayıt kuyut işlemleri çok zorlayınca eskiden telefon tamircisi olan ve bu işlerden anlayan, çevresi olan abim telefona IMEI attırdı. Annem telefonu kullanmaya başladı, ama daha ikinci günden telefon donmalara, ekranı simsiyah kesilmelere, bi triplere bi hallere girmeye başladı. Ben de sen misin annemin hemen neşesini kaçıran, gel bakayıım sana bir ROM atalım da aklın başına gelsin diyerek ve kendi telefonumda sürekli olarak yaşadığım başarılı ROM yükleme tecrübelerimin verdiği artistlikle güzel bir ROM indirdim. Recovery modu açtım, güzel güzel yüklediim.. telefon açıldı, çok güzel akıcı çalışıyordu artık çünkü yükleyen "ben"dim.. Övüne övüne anneme teslim ettim ve ertesi gün işe gittiim :) 

Ertesi Gün ... 
Telefonum çalmaya başladı. Ekranda Bizim Ev yazıyor. İlginç.. Sonuçta ev numarasını sadece internet için kullananlardanız. Geri aradım "hayırdır" ses tonuyla ve acı haberi öğrendim. Yıkılmıştım adeta. ROM um yüzümü kara çıkarmıştı,, çekiyor gibi görünüp "Ağda kayıtlı değil" hatası veriyordu. Abime söyledim, bana söyleseydinler, neden kafana göre iş yapıyorsunlar, IMEI silinmiştirler, şimdi yeniden şuraya gidilmesi gerekecekler, geçmiş olsunlar... Abimin bu azarları beni hırslandırmış olacak ki google ın başına oturdum, araştırdım. Çözüme ulaştım. (burdaki tonlamada yine aşırı hava sezilmekte..)

Bulduğum çözüm Arıza Patch diye bir programın telefona kurulup çalıştırılmasından ibaret.. Aşağıdaki linki takip ettim;
http://www.androidciyiz.net/galaxy-s3-4-1-2-guncellemesinden-sonra-sebeke-problemi-cozumu.html

Dikkat edilmesi gereken birkaç nokta;
 *#06# yapınca IMEI nin 00000 veya bataryayı çıkarınca altta yazan IMEI ile aynı olmaması lazım,
 Arıza Patch i çalıştırırken sim kartın telefona takılmış olması lazım. (Ben ilk denediğimde sim kart takılı değildi o yüzden patch uygula butonu gelmemişti. ümitsizliğe düşmüştüm ondan yazma ihtiyacı hissettim)..
 Bu arada ben Android 4.2.1 ROM yüklemiştim, linkte 4.1.2 yazıyor ama bende de çalıştı. 

Yüklediğim ROM da gayet başarılı bir ROM, onun da linkini vermeden geçemeyeceğim..  

http://android-revolution-hd.blogspot.in/p/android-revolution-hd-mirror-site-var.html
Bu linkteki şu ROM;
Jelly Bean (Android 4.2.1)
Download Android Revolution HD 32.0


Diğer en iyi S3 ROM larına da bu adresten erişilebilir;
http://droidviews.com/2013/best-custom-roms-for-samsung-galaxy-s3-gt-i9300-2013-edition/

Abi azarsız, suçlu hissedilmeyen ve havalı günler dilerim  8-)

2 yorum:

  1. bende ace 2 telefonuma cyanogen rom attım teli açtıgımda sadece acil aramalar için yazıyor çözümünü bilen var mı başka bi rom attım ondada öyle diyordu ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ace 2'm hiç olmadı ama her farklı romda aynı problemi yaşıyor olman imei kayıt problemin olduğu kanısını yarattı bende.
      Şu linkte çözüm yolları söylenmiş, bir dene derim.
      http://frmderin.com/samsung-mobil-aga-ulasilamiyor-yalnizca-acil-aramalar-hatasi-ve-cozumu.html
      Eğer İMEİ kayıtlı çıkmazsa yapabilen bir telefoncuda telefona İMEİ attırabilirsin. Tek bildiğim yol bu :)
      Geçmiş olsun...

      Sil