8 Şubat 2017 Çarşamba

macOS'da "Developer Friendly" Terminal ortamı oluşturma

Terminal'imi güzelleştirme ihtiyacım .Net Core öğrenesim geldiğinde başladı. İlk olarak güzel bir ortam oluşturup sonra başlarsam .Net Core'a daha hızlı ve zevkli adapte olurum diye uzmanımdan tavsiyelerle ortamımı kurmaya başladım.

Ortamı macOS'da kurduğumu belirteyim. 

Daha iyi bir terminal deneyimi için iTerm'i indirip kurduk. Arka plan resmi verebilmeyi çok sevdim :P Ben arka plana "Bender" ı koydum :) 

O zaman Renk!

(Burada bir karikatür vardı ama telif yerim diye kaldırdım. Herkese dava açıyorlarmış karikatür paylaşılıyor diye. Karikatürün doğasına hiç uymuyor bence bu tavır :-/ O zaman dans.)

https://www.iterm2.com/downloads.html

Terminalimize aşağıdaki kodu yapıştırarak Brew kurduk.. :)  Brew nedir; "Homebrew Mac OS X işletim sistemi üzerinde yazılım kurulumunu kolaylaştıran bir paket yönetim sistemidir."


/usr/bin/ruby -e "$(curl -fsSL https://raw.githubusercontent.com/Homebrew/install/master/install)"
http://brew.sh/ 

Ardından Node.js i kurduk. Node.js nedir; "Javascript ile server side uygulamalar yazabileceğimiz bir framework'tür". 
https://nodejs.org/en/

~brew install node.js

Bu sayede npm'imiz  de oldu. npm nedir;
"Npm aynı Nuget’de olduğu gibi Node.js için çeşitli scriptleri otomatik olarak sisteme yüklemek, listelemek, silmek, update etmek gibi işlere yarıyan, command prompt’tan çalışan bir uygulamadır. Eğer Npm makinada yok ise Node.js‘in yüklenmesi ile Npm de otomatik olarak gelmiş olur."

Node.js'i kurduktan sonra npm metodlarını kullanarak yo 'yu kurduk. Yo yani Yeoman nedir? "Yeoman, her tür uygulamayı oluşturmaya olanak tanıyan genel bir iskele sistemidir. Yeoman command-line arayüzü ile node.js kullanan yo komutu ile pluginleri çağıran google tarafından geliştirilmiş bir uygulamadır."

sudo npm -g install yo
Buradaki "sudo" ifadesi yönetici yetkileriyle komutu çalıştırmak demek. 
"-g" ise bu uygulamaya global olarak heryerden erişebileceğimiz anlamına geliyor. 


Sonra programlanabilirlik, auto compilation, smart history gibi avantajlarından dolayı "fish" adında bir shell tercih ettik.
https://fish.sh/

Bunu kurmak için de şu kodu çalıştırdık;

brew install fish

Fish'i varsayılan shell yapmak için öncelikle mevcut shell'lerin içine fish'in yolunu tanımlamamız gerekiyor. Bunun için öncelikle shell'lerin listesini çekiyoruz;

sudo nano /etc/shells
listeye 
/usr/local/bin/fish 
ekleyip kaydediyoruz.

bu işlemi tamamladıktan sonra fish'e geçmek için terminal'i kapatıp açmamız yeterli. Ya da direk bash ekranına fish yazarsak da geçiş yapabiliyoruz :)

Sonra google amcaya "fisher install" yazıp fishermanin sitesine girip bulduğumuz install komutuyla fisherman'i yükledik. Fisherman nedir; "fish için eklenti yöneticisidir."


curl -Lo ~/.config/fish/functions/fisher.fish --create-dirs git.io/fisher

fisher z yapıp ilk plugin'imizi yükledik. Detaylar için;
https://github.com/fisherman/fisherman/wiki/T%C3%BCrk%C3%A7e

Asıl bu zamandan sonra herşey renklendi. Tüm komutlar renklendi ben leb deyince çorum demeye fln başladı Terminal. Sevdim. Rengi verdik. .Net Core'da da dans ederiz umarım. 

Bu arada bu ortamla ilgili tek sevmediğim yan ilk terminal açılışında beni karşılayan ayıplı kelime :P 

O zaman work!



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder